آمریکا آن مرد که می گفت : "اسرائیل بایذ از صفحه روزگار محو شود" رفته است.

آمریکا آن مرد که می گفت : "آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر" رفته است.

آمریکا آن مرد که می گفت: " شمر هزار و سيصد سال پيش مرد ، شمر امروز را بشناس . امروز بايد در و ديوار اين شهر با شعار فلسطين تكان می‏خورد " رفته است.

آمریکا آن مرد که می گفت: " ما چنگ و دندان ابرقدرتها خصوصا آمریکا را حتی اگر با مبارزه قهرآمیز هم شده باشد خواهیم شکست" رفته است.

آمریکا آن مرد که در باره حقیقت هولوکاست پرسید هم رفته است.

اما آمریکا بدان آن امام و فرمانده سرداران که خوب به رنج تاریخی و حقوق محرومان و مستضعفان واقف بود و  هم به خوبی رنج تاریخی فقرا را لمس کرده بود و در پی احقاق حق تاریخی مظلومان و پابرهنگان بود، پیغامش در قلب ما حک شده است و جز با دادن جان از بین نمی رود  که فرمود:

اذناب امريكا بايد بدانند كه شهادت در راه خدا مسئله‏اى نيست كه بشود با پيروزى يا شكست در صحنه‏هاى نبرد مقايسه شود. . . . . . . . . . . . . . . . .  . . . . . . . . . . . مليگراها تصور نمودند ما هدفمان پياده كردن اهداف بين الملل اسلامى در جهان فقر و گرسنگى است. ما مى‏گوييم تا شرك و كفر هست، مبارزه هست. و تا مبارزه هست، ما هستيم. ما بر سر شهر و مملكت با كسى دعوا نداريم. ما تصميم داريم پرچم «لا اله الّا اللَّه» را بر قلل رفيع كرامت و بزرگوارى به اهتزاز درآوريم. پس‏اى فرزندان ارتشى و سپاهى و بسيجى‏ام، واى نيروهاى مردمى، هرگز از دست دادن موضعى را با تأثر و گرفتن مكانى را با غرور و شادى بيان نكنيد كه اينها در برابر هدف شما به قدرى ناچيزند كه تمامى دنيا در مقايسه با آخرت ..

پدران و مادران و همسران و خويشاوندان شهدا، اسرا، مفقودين، و معلولين ما توجه داشته باشند كه هيچ چيزى از آنچه فرزندان آنان به دست آورده‏اند كم نشده است.

فرزندان شما در كنار پيامبر اكرم و ائمه اطهارند. پيروزى و شكست براى آنها فرقى ندارد.

امروز روز هدايت نسلهاى آينده است. كمربندهاتان را ببنديد كه هيچ چيز تغيير نكرده است. امروز روزى است كه خدا اينگونه خواسته است. و ديروز خدا آنگونه خواسته بود. و فردا ان شاء اللَّه روز پيروزى جنود حق خواهد بود. ولى خواست خدا هرچه هست‏ ما در مقابل آن خاضعيم. و ما تابع امر خداييم؛ و به همين دليل طالب شهادتيم. و تنها به همين دليل است كه زير بار ذلت و بندگى غيرخدا نمى‏رويم‏.                        صحيفه امام، ج‏21، ص: 89

نوشته شده توسط کوچک زاده در ساعت 6:41 | لینک  |